NLPO Bereiksdashboard – Serviceovereenkomst

Het NLPO Bereiksdashboard is een makkelijke, snelle en veilige tool om het online bereik van jouw omroep te kunnen meten. Op deze pagina vind je meer informatie over de serviceovereenkomst.

Serviceovereenkomst (vanaf september 2024)

Om van het dashboard gebruik te kunnen (blijven) maken, is het vanaf september 2024 nodig om de serviceovereenkomst digitaal te ondertekenen via DocuSign. Je hebt hier 30 dagen de tijd voor. Na deze 30 dagen is het dashboard niet meer toegankelijk. Let op! Je dient tekenbevoegd te zijn. Ben je dit niet? Vraag dan wie binnen jouw omroep de serviceovereenkomst kan ondertekenen.

Zie je geen notificatiebalk? Dan heeft jouw omroep in het verleden de overeenkomst al getekend.

Veelgestelde vragen

  • Wie mag de serviceovereenkomst ondertekenen?
    • Alleen iemand binnen de omroep die tekenbevoegd is, mag de serviceovereenkomst ondertekenen. Dit kan bijvoorbeeld iemand van het bestuur zijn of de hoofdredacteur. Vraag binnen jouw omroep wie de overeenkomst kan en mag ondertekenen.
  • Mag ik de link doorsturen naar degene die mag ondertekenen?
    • Ja, je kunt de link doorsturen naar degene die mag tekenen.
  • Ik krijg als beheerder van het dashboard de link te zien naar de serviceovereenkomst. Betekent dat automatisch dat ik mag tekenen?
    • Nee, dit verschilt per omroep. Alleen iemand binnen de omroep die tekenbevoegd is, mag de serviceovereenkomst ondertekenen. Je kunt de link doorsturen naar degene die mag tekenen.
  • Ik ben geen beheerder van het dashboard, kan ik als normale gebruiker ook tekenen? 
    • Nee, alleen de beheerder(s) van het dashboard kan de serviceovereenkomst (laten) ondertekenen.
  • Ik kan het dashboard niet meer gebruiken omdat de beheerder de serviceovereenkomst niet heeft ondertekend. Wat nu? 
    • Neem allereerst contact op met de beheerder van het dashboard binnen jouw omroep. Kom je hier niet uit? Neem dan contact op met de NLPO (Kevin Kromhout, kevin.kromhout@nlpo.nl).
  • Hoelang heeft de beheerder de tijd om de serviceovereenkomst te ondertekenen? 
    • Je hebt 30 dagen om de serviceovereenkomst te ondertekenen. Hoeveel dagen je nog hebt om te ondertekenen, zie je in de banner bovenaan het scherm.
  • Binnen mijn omroep is er niemand die binnen 30 dagen kan ondertekenen. Wat nu? 
    • Neem contact op met de NLPO (Kevin Kromhout, kevin.kromhout@nlpo.nl).
  • Blijft het dashboard de data ophalen, ook als ik de serviceovereenkomst niet teken of niet heb ondertekend na 30 dagen? 
    • Ja, het dashboard blijft de data ophalen.
  • Ik heb geen toegang meer tot het dashboard, maar wil het account van onze omroep opheffen.
    • Neem contact op met de NLPO (Kevin Kromhout, kevin.kromhout@nlpo.nl). De NLPO zal het account van de omroep verwijderen. Let op! Alle data zal ook verwijderd worden.
  • Ik zie geen melding om te ondertekenen.
    • Je hebt de overeenkomst al ondertekend. Dit kun je als beheerder ook controleren onder Instellingen > Omroep > Voorwaarden ondertekend (groen vinkje). Staat er geen groen vinkje? Neem dan contact op met de NLPO (Kevin Kromhout, kevin.kromhout@nlpo.nl).

Vragen en contact

Heb je vragen over het ondertekenen van de serviceovereenkomst? Neem dan contact op met Kevin Kromhout, kevin.kromhout@nlpo.nl.